TDK és PHD Dolgozatok
TDK és DOKTORI
Itt olvashatóak a kutatócsoport tagjai által írt PHD és TDK dolgozatok.
OTDK 2023
- Csehné Szenderák Júlia, Stirling Anna Krisztina, Szörényi Sára
Kell-e félnünk a cos15°-tól? Ha igen bizonyítsd, ha nem mutass ellenpéldát!
Megjelent: Cs. Szabó, Cs. Gy. Bereczky-Zámbó Csilla, A. Stirling J. Szenderák, S. Szörényi Geometric representations of irrational algebraic numbers in Hungarian high school mathematics education In: Éva Vásárhelyi; Johann Sjuts (szerk.) Theoretische und empirische Analysen zum geometrischen Denken : Mathematiklernen und-lehren in Ungarn 3 Münster: WTM Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, pp 323-340 (2021) ( Mathematiklernen und-lehren in Ungarn ; 3)
Témavezető: Szabó Csaba
- Czett Mátyás, Csepely Zsófia
Nem csak játék?
Témavezető: Szabó Csaba
- Tompos Anna
Geometriai szemlélet fejlesztése befogadó- és gyüjtőiskolában társasjátékozással matematika órán
Témavezető: Szabó Csaba
- Feczkó Ágnes, Prins Rebecca
Játékosítás a gyakorlatban - példák a közoktatásból
Témavezető: Szabó Csaba
- Ceglédi Csaba, Stirling Anna Krisztina
Adott témakörben különböző módszerekkel történő problémafelvetés vizsgálata szakképzésben
Témavezető: Szabó Csaba
- Rékasi Anna
A geomertiai megértési szintek megjelenése a közoktatásban első osztálytól az érettségiig a Van Hiele elmélet tükrében
Témavezető: Szabó Csaba
- Szabó Attila József
A mozgókép, mint a motiválás és tudásátadás eszköze a matematikatanításban
Témavezető: Szilágyi Brigitta
OTDK 2021
- Szenderák Júlia, Szörényi Sára
A játékosítás hatékonysága az egyetemi oktatásban
Témavezető: Szabó Csaba
- Szenderák Júlia, Szörényi Sára
A társasjátékok fejlesztő hatásának vizsgálata matek órán
Témavezető: Szabó Csaba
- Szenderák Júlia, Szörényi Sára
A játékosításban rejlő lehetőségek a közoktatásban: miért, mikor, hogyan?
megjelent: Cs. Szabó, J. Szenderák, S. Szörényi A játékosítás lehetőségei a köznevelésben Képzés és gyakorlat: Training and Practice
Témavezető: Szabó Csaba
- Szenderák Júlia
Matematikai dilemmák a tehetséggondozás területén
Témavezető: Szabó Csaba
- Rékasi Anna, Stirling Anna Krisztina
A problémafelvetés és feladatkészítés egy lehetséges megjelenítése matematikaórán
Témavezető: Szabó Csaba
- Rékasi Anna, Stirling Anna Krisztina
Matematika tanárszakos hallgatók problémafelvetési képességeinek vizsgálata fejlesztési céllal
Témavezető: Szabó Csaba
- Rékasi Anna, Stirling Anna Krisztina
Közoktatásban tanuló diákok feladatkészítési képességeinek vizsgálata
Témavezető: Szabó Csaba
OTDK 2019
- Bereczky-Zámbó Csilla Gyöngyvér, Muzsnay Anna, Szeibert Janka
A teszteléses tanulás hatékonyságának vizsgálata az elemi geometria tanításában
Témavezető: Szabó Csaba
- Bereczky-Zámbó Csilla Gyöngyvér, Muzsnay Anna, Szeibert Janka
Az előhívási hatas eredményessége a deduktív következtetést igénylő feladatok esetén
Témavezető: Szabó Csaba (TTK), Bernáth László (PPK)
- Bereczky-Zámbó Csilla Gyöngyvér, Muzsnay Anna, Szeibert Janka
Modellezési problémák, avagy az öltöztetés veszélyei
Témavezető: Vásárhelyi Éva, Szabó Csaba
- Bereczky-Zámbó Csilla Gyöngyvér, Muzsnay Anna, Szeibert Janka
Matematikatanár szakos hallgatók probléma-alkotási képességeinek fejlesztése
Témavezető: Szabó Csaba
- Bereczky-Zámbó Csilla Gyöngyvér, Muzsnay Anna, Szeibert Janka-Török Tímea
Teszteljük a tesztet. A geometriai megértés szintjeinek újragondolása a magyarországi diákok teszt-eredményei alapján
Témavezető: Szabó Csaba
- Rékasi Anna, Stirling Anna
Matematika tanárszakos hallgatók problémafelvetési és problémamegoldási készségeinek összehasonlítása
Témavezető: Szabó Csaba, Korándi József
OTDK 2017
- Csányi Petra, Fábián Kata, Szabó Zsanett
Mitől irracionális a gyök 2?
Témavezetők: Szabó Csaba, Dr. Vásárhelyi Éva
Megjelent: 2016 / 14 / 2 (1) - DOI: 10.5485/TMCS.2016.0416 - p. 139-152
Petra Csányi, Kata Fábián, Csaba Szabó, Zsanett Szabó and Éva Vásárhelyi: Number theory vs. Hungarian highschool textbooks: √2 is irrational
Full text paper (pdf)
- Csányi Petra, Fábián Kata, Szabó Zsanett
Hogyan építsünk számelméletet?
Témavezetők: Szabó Csaba, Dr. Vásárhelyi Éva - 2015 / 13 / 2 (4) - DOI: 10.5485/TMCS.2015.0397 - p. 209-223
Petra Csányi, Kata Fábián, Csaba Szabó and Zsanett Szabó: Number theory vs. Hungarian high school textbooks : the fundamental theorem of arithmetic
Full text paper (pdf)
- Dr. Szabó Csaba, Burisics Anna, Edőcsény Ágnes, Muzsnay Anna
Geometiai szemléletfejlődés a magyar középiskolákban
Témavezető: Szabó Csaba
- Kovács Veronika
Gráfok modern bevezetése a középiskolában
Témavezető: Szabó Csaba
Képzés és Gyakorlat. 2017 1-2, 275-294
- Szeibert Janka, Zámbó Csilla Gyöngyvér
Tanítási módszerek és értékelés - egy esettanulmány
Témavezető: Szabó Csaba
OTDK 2015
- Csányi Petra, Pozsonyi Enikő, Szabó Zsanett
A számelmélet oktatásának hatékonysága általános- és középiskolában
Témavezető: Szabó Csaba
- Csányi Petra, Fábián Kata, Pozsonyi Enikő, Szabó Zsanett
Számelmélet tegnap és holnap
Témavezető: Szabó Csaba
OTDK 2013
- Kovács Veronika, Palotay Dorka
Ez is hungaricum - A modern tudomány és az oktatás kapcsolata
Témavezető: Szabó Csaba
- Pártos Boglárka
NUMB3RS a középiskolában
Témavezető: Szabó Csaba
- Palotay Dorka,Pozsonyi Enikő
Ha tudom, hogy miről van szó - Iskolai feladatok absztrakt algebrai háttérrel
Témavezető: Szabó Csaba
PHD dolgozatok
- Szeibert Janka (2023)
Középiskolások geometriai megértési szintje és annak fejlesztése a kognitív idegtudományi eredmények alkalmazásával
Témavezető: Szabó Csaba
- Dukán András Ferenc (2022 október)
Matematikai kompetenciák hosszú távú fejlesztése
Témavezetők: Szabó Csaba, Vásárhelyi Éva