Muzsnay Anna előadása a MIDK2024 konferencián

Muzsnay Anna előadása a MIDK2024 konferencián
04/05

2024. április 05.

Szeged

04/05

2024. április 05. -

Szeged


Teszteléses tanulás, avagy egy csodaszer, ami felzárkóztatja a hallgatókat Világszerte gyakori jelenség, hogy a középiskolából egyetemre érkező hallgatók matematikai ismeretei széles tartományban helyezkednek el. Az egyetemre alacsonyabb matematikai előképzettséggel érkező diákok felzárkóztatása, a lemorzsolódás csökkentése nagy kihívást jelent az oktatók számára. A hallgatók közti tudáskülönbség csökkentését célozva a teszteléses tanulás egy formáját alkalmaztuk az elsőéves matematika kurzusok egy részénél. A teszteléses tanulás az előhívást előidéző tanulási módszereket foglalja magában. Azt találtuk, hogy amennyiben a diákok teszteléssel tanultak az adott kurzuson, a tudásbeli különbség idővel csökkent. Ezzel ellentétben abban az esetben, amikor a diákok nem teszteléses módon tanultak az adott matematika kurzuson, a tudásbeli különbség megmaradt.