Szeibert Janka és Sauerné Feczkó Ágnes előadása a MIDK2024 konferencián
2024. április 06.
Szeged
2024. április 06. -
Szeged
Kísérletünk célja volt elemezni a játékosítás matematika tudásra és matematikai attitűdre gyakorolt hatását. A kísérletben 9. és 10. osztályos középiskolai diákok vettek részt. A 6 hetes kísérlet során a diákokat mindkét évfolyamon kísérleti és kontrollcsoportra osztottuk. A kontrollcsoport (n9=20, n10=13) hagyományos módszerekkel, játékosítás nélkül tanult, míg a kísérleti csoport (n9=17, n10=35) játékosítva tanulta ugyanazt a témakört. Megállapítottuk, hogy a játékosított csoport mindkét évfolyamon szignifikánsan jobb eredményeket ért el a matematikatudás változásában. A diákok attitűdváltozását kvalitatív elemezve azt kaptuk, hogy az függ a játékosítási keretrendszer személyre szabottságától.