Szeibert Janka előadása a PME 47 konferencián

Szeibert Janka előadása a PME 47 konferencián
07/17

2024. július 17.

07/17

2024. július 17. -


A konferencián való részvételünknek több célja volt: széles körben tájékozódni a legújabb kutatási eredményekről, témákról és azok közül új kutatási témának a kiválasztása, továbbá a saját kutatási területünkön való információgyűjtés, eredményeink ismertetése és kapcsolatépítés a témában dolgozó kutatókkal. Céljaink nagy részt meg is valósultak. Rengeteg előadás közül lehetett választani. A konferencia minden napján meghallgattuk a plenáris előadást, majd a research report-ok, working groupok, research forum-ok és oral communication-ök tartásánál szétváltak útjaink, így a csapat egy időben öt-hét különböző előadáson tudott részt venni (általában 13 előadás futott párhuzamosan). Az előadások reggel kilenc órakor kezdődtek és este hat-hét órakor fejeződtek be.

A konferencián beszélgettünk olyan elismert emberekkel, mint David Reid, Markku Hannula, Peter Liljedahl, Boris Koichu. A David Reid (a For the Learning of Mathematics újság szerkesztője) által vezetett working group szekciót követően ő maga invitált minket beszélgetésre, s az újságának szemléletéről, a cikkírás különböző aspektusairól beszélgettünk, tanácsot adott, milyen szempontok alapján írjunk cikket az általa megbeszültnek tartott újságokba.

A számunkra legérdekesebb témák a következők voltak: matematikai érvelések, bizonyítások a középiskolások körében, a középiskolából hozott és az egyetemen elvárt tudás közötti gát, a fejben illetve papíron való gondolkodás közötti különbség, illetve az a kérdéskör, hogy milyen tanulási-tanítási módszerekkel lehet elérni a hosszú távú tudást. Ezen témák nagy részével a mi csoportunk is foglalkozik, ezért különösen fontosnak tartottuk az ilyen típusú előadások meghallgatását.

Kutatócsoportunk hat előadást tartott az „oral comunication” szekciók keretében, az én előadásom csütörtök délben volt, címe: An Empirical Study of the Effect of Using Long-Term Gamification in High School Mathematics Lessons. Az előadásom témája szorosan kapcsolódik Szörényi Sára előadásában bemutatott témákhoz, így logikusan, egymás után tették előadásainkat. Izgalmas volt visszajelzéseket kapni, mert több játékfejlesztő, és elköteleződés kutató is meghallgatta az előadást, például Nicola Hodkowski, így egyrészt tudást cserélhettünk, másrészt a jövőben esetleg további együttműködésre lehet számítani, elkérték a cikkeinket, diasorainkat, úgy gondoljuk, hogy nagy hatást gyakorolt rájuk kutatásunk.

Az előadásokon való részvétel mellett két alkalmas Working Group-ban is többen részt vettünk, melynek témája: International perspectives on proof and proving: recent results and future directions.

Egyértelmű, hogy rengeteg új tudással gazdagodtam, de emellett már azt is megélhettem, hogy sok kutató az én gondolataimra kíváncsi és hogy ezáltal elkezdtem intenzíven résztvenni a nemzetközi matematikadidaktika fejlesztésében.