Stirling Anna Krisztina és Szörényi Sára előadása a MIDK2024 konferencián
2024. április 06.
Szeged
2024. április 06. -
Szeged
Napjainkra a számológépek nagyban kiváltották a fejben számolást. Az oktatásban ez a jelenség lehetőséget adott, hogy új problémákat vessünk fel, de ahhoz is vezetett, hogy a diákok pontosan azokat a számokat ismerjék, amiket a számológép: a 10-12 számjegyű véges tizedestörteket. Az irracionális számok pontos értéke nehezen reprezentálható a diákok számára is jól érthető, szemléletes formában. Ha az irracionális számokat jelző absztrakt szimbólumokhoz jelentést szeretnék kapcsolni, célszerű a geometriához nyúlnunk. Ezért előadásunkban bemutatunk néhány gyakori nehézséget az irracionális számok körében, néhány szempontot a számológéphasználat ellen és mellett, majd pedig olyan beöltöztetett feladatokat és geometriai konstrukciókat, melyekkel reprezentálhatók bizonyos irracionális számok.