MIDK 2025

MIDK 2025
04/04 - 04/06

2025. április 04. - 2025. április 06.

Kecskemét

04/04 - 04/06

2025. április 04. - 2025. április 06.

Kecskemét


 

A program:

2025. április 4. péntek
13:00-14:00 Érkezés, regisztráció
14:00-14:15

Megnyitó

14:15-15:05

Plenáris előadás

Janka Medova: Integrating programming into combinatorics education: A pathway to combinatorial reasoning and computational thinking

Chair: Katalin Gosztonyi

15:05-15:20 SZÜNET
 

1. szekció

Levezető elnök: Muzsnay Zoltán

2. szekció

Levezető elnök: Szilágyi Szilvia

3. szekció

Levezető elnök: Korenova Lilla

15:20-15:45 Lampé-Muzsnay Anna – Szabó Csaba: Ami el tud romlani, az el is romlik: Murphy törvénye a matematika didaktikai kísérletek megvalósításában Kelecsényi Klára: Elsőéves hallgatók eredményei a bemeneti mérések tükrében Bereczki Ildikó, Németh Anna, Csíkos Csaba: Kirakjuk, lerajzoljuk, megszámoljuk - Korongok, rajzok, színes rudak a szövegesfeladat-megoldásban
15:45-16:10 Munkácsy Katalin: A látással összefüggő pszichológiai kutatások várható hatása a matematikadidaktikára Katonka Pál: Matematika felvételi vizsga eredményei Báró Emőke, Kónya Eszter: A matematika és természetismeret integrálása problémaalkotási tevékenységek révén
16:10-16:35 Jancsó Bernadett: Gondolkodási rutinok a matematika szolgálatában Oláhné Téglási Ilona: A matematikai kompetencia szintjeiről egy matematika tanárszakos hallgatói feladat elemzésén keresztül Takácsné Bubnó Katalin: Programozás tanítása szöveges feladatokon segítségével
16:35-16:50 SZÜNET
 

1. szekció

Levezető elnök: Végh Attila

2. szekció

Levezető elnök: Csíkos Csaba

3. szekció

Levezető elnök: Szabó Csaba

16:50-17:15 Takács Viktor: Problémamegoldó módszertan válogatott Excel versenyfeladatokon Ambrus Gabriella: Kognitív aktiválás ábrákkal –  német és magyar tankönyvek összehasonlító vizsgálata Ambrus András: A matematikai problémamegoldási taktikák tanítása
17:15-17:40 Biró Csaba: A kvantuminformatika oktatása: módszertani lehetőségek és kihívások a közép- és felsőoktatásban Bessenyei Dorottya: Tanári iránymutatások a csoportmunka során Babcsányi-Tóth Gabriella: Az absztrakció útján: reprezentációk az algebrai alapfogalmak és műveletek felfedezésében
17:40-18:05 Jakab Enikő: A Pascal előzetes tanulásának hatása a Python programozás elsajátítására és a matematikai gondolkodás fejlődésére Bihari Gábor: A kommunikáció szerepe matematika órán a diákok érvelési képességeinek tekintetében Fülöp Zsolt: Az algebra szerepe az általános iskolai oktatásban: módszertani eszköz vagy önálló tanítási cél?
18:05-18:30 Cserkó József: Mesterséges Intelligencia Modell által generált programozási feladatok ellenőrzése másik modellel Ovárdics Andrea: A fizika tanulására vonatkozó attitűdök többdimenziós vizsgálata mérnökhallgatók körében Zombori Anna: A helyi értékes gondolkodás fejlesztése Problémák és lehetőségek
 

Poszter kiállítás (A konferencia teljes ideje alatt látogatható.)

  Hajdu Krisztián: MI és a DigComp 2.2 digitális kompetencia keretrendszer Végh Attila: Legyen Ön is milliomos!
19:00 Vacsora és közös játék

 

 

2025. április 5. szombat
9:00-9:50 Plenáris előadás

 

Stankov Gordana: A matematikai analízis tanításának egy új megközelítése számítógép-alapú kollaboratív tanulás segítségével és a megközelítés fejlesztése 2012-től 2025-ig

Levezető elnök: Kónya Eszter

9:50-10:05 SZÜNET
 

1. szekció

Levezető elnök: Stankov Gordana

2. szekció

Levezető elnök: Kovács Zoltán

3. szekció

Levezető elnök: Takács Anna Mária

10:05-10:30 Vámosiné Varga Adrienn, Burján-Mosoni Boglárka: A játékos feladatok létjogosultsága a mérnöki oktatásban Gosztonyi Katalin: Problémahálók a diszkrét matematika tanításában Máder Attila: (Hogyan) Tanítsunk okoseszközökkel
10:30-10:55 Boller Balázs: A korreláció- és regresszió tanításának hatása a tanulók egyenes egyenletével kapcsolatos ismereteire Stirling Anna, Szeibert Janka: Középiskolás diákok által felvetett problémák vizsgálatára alkalmazható szempontrendszer kifejlesztése Csernai Zoltán, Hajdu Krisztián, Radics Krisztina: A mesterséges intelligencia szerepe a pedagógiai innovációban
10:55-11:20 Kardos Gergely: Fizikafeladatok hatása a lineáris függvények tanulására Győry Ákos: Néhány gondolat a középiskolai geometria feladatokban szereplő ábrákról

Árvai László, Homolya Szilvia: A mesterséges intelligencia használata az egyetemi matematika tanulásban

11:20-11:45 Osztényiné Krauczi Éva: Grafikon értelmezési képesség vizsgálata egyetemi hallgatók körében Paulovics Zoltán: Hibás megoldások elemzése a kombinatorikában – matematikatanár szakon Geszler Evelin: A(ll) I(n) – minden eszközzel a hosszú távú tudásért
11:45-12:30 EBÉD
12:30-16:00 A Leskowsky Hangszergyűjtemény megtekintése és rövid városnézés
16:00-16:50

Plenáris előadás

Pap-Szigeti Róbert: A motiváció sokszínűsége és a játék – tapasztalatok matematika- és informatikaórákról

Levezető elnök: Osztényi József

16:50-17:05 SZÜNET
 

1. szekció

Levezető elnök: Vámosiné Varga Adrienn

2. szekció

Levezető elnök: Ambrus Gabriella

3. szekció

Levezető elnök: Csapodi Csaba

17:05-17:30 Takács Anna, Takács Anna Mária: Randomizált matematika feladatkészítés Möbiusban Baranyai Tünde, Debrenti Edith: A Poliuniverzum készlet felfedezése tanító-és óvóképzős hallgatókkal és tanulókkal Korenova Lilla: 3D modellezés és nyomtatás az egyetemi matematika-tanárképzésben
17:30-17:55 Veress-Bágyi Ibolya: Online tesztek létrehozása a generatív mesterséges intelligencia segítségével Matos Zoltán: Matematikatörténeti blokkok a középiskolai matematikatanításhoz Miskei-Várady Ferenc: ChatGPT használat hatásainak felfedezése numerikus módszerek tanításában
17:55-18:20

Papp Gabriella: E-teszt, mint mérőeszköz a felsőfokú matematikaoktatásban

Pomuczné Nagy Ildikó: Régi matematika feladatok modernizálva Buda Virág, Prins Rebecca, Lampé-Muzsnay Anna, Szabó Csaba: Az előhívási hatás digitalizálásának lehetőségei matematika órán
18:20-18:45 Szegő Dóra: Mégis létezik tanárgép? Az adaptív kérdésekben rejlő lehetőségek Péchy Zoltán: Venn-diagram kutatásaim 33 éve Kása Emese: Egyetemi szintű matematika oktatása és tanulása
19:00 VACSORA

 

 

2025. április 6. vasárnap
9:00-9:50 Plenáris előadás

 

András Szilárd: Kíváncsiságvezérelt matematikai tevékenységek tervezése, kihívások és példák

Levezető elnök: Báró Emőke

9:50-10:05 SZÜNET
 

1. szekció (in English)

Chair: Janka Medova

2. szekció

Levezető elnök: Téglási Ilona

10:05-10:30 Kitti Páleníková, Valéria Švecová: Mathematical activities within an after-school science club Szakácsné Györey Bernadett, Gosztonyi Katalin: A diszkrét matematika és más matematikai területek összekapcsolódása a magyar tantervben
10:30-10:55 Zoltán Kovács: Problem posing - personal stories Szilágyi Szilvia, Takács Anna Mária, Körei Attila, Takács Anna: A DETerminator kártyajáték tervezése és fejlesztése a determinánsok tulajdonságainak tanulására az egyetemi oktatásban
10:55-11:20 Christiyanti Aprinastuti, Kovács Zoltán: Exploring the translation process in mathematical representations with cultural context: performance and affective responses Eisner Tímea, Orbán Bence: Pénzügyi tudatosság mérése és játékos fejlesztése
11:20-11:45 György Emese: Can hypothesis testing be included in the (higher level) high school graduation exam? An educational experiment Zámbó Csilla, Szabó Csaba: Tanórai társasjáték a matematikai gondolkodás fejlesztéséért
11:45-12:00 Zárás
12:00

Ebéd

Hazautazás