MIDK 2025

2025. április 04. - 2025. április 06.
Kecskemét
2025. április 04. - 2025. április 06.
Kecskemét
A program:
2025. április 4. péntek | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Érkezés, regisztráció | ||
14:00-14:15 |
Megnyitó |
||
14:15-15:05 |
Plenáris előadás Janka Medova: Integrating programming into combinatorics education: A pathway to combinatorial reasoning and computational thinking Chair: Katalin Gosztonyi |
||
15:05-15:20 | SZÜNET | ||
1. szekció Levezető elnök: Muzsnay Zoltán |
2. szekció Levezető elnök: Szilágyi Szilvia |
3. szekció Levezető elnök: Korenova Lilla |
|
15:20-15:45 | Lampé-Muzsnay Anna – Szabó Csaba: Ami el tud romlani, az el is romlik: Murphy törvénye a matematika didaktikai kísérletek megvalósításában | Kelecsényi Klára: Elsőéves hallgatók eredményei a bemeneti mérések tükrében | Bereczki Ildikó, Németh Anna, Csíkos Csaba: Kirakjuk, lerajzoljuk, megszámoljuk - Korongok, rajzok, színes rudak a szövegesfeladat-megoldásban |
15:45-16:10 | Munkácsy Katalin: A látással összefüggő pszichológiai kutatások várható hatása a matematikadidaktikára | Katonka Pál: Matematika felvételi vizsga eredményei | Báró Emőke, Kónya Eszter: A matematika és természetismeret integrálása problémaalkotási tevékenységek révén |
16:10-16:35 | Jancsó Bernadett: Gondolkodási rutinok a matematika szolgálatában | Oláhné Téglási Ilona: A matematikai kompetencia szintjeiről egy matematika tanárszakos hallgatói feladat elemzésén keresztül | Takácsné Bubnó Katalin: Programozás tanítása szöveges feladatokon segítségével |
16:35-16:50 | SZÜNET | ||
1. szekció Levezető elnök: Végh Attila |
2. szekció Levezető elnök: Csíkos Csaba |
3. szekció Levezető elnök: Szabó Csaba |
|
16:50-17:15 | Takács Viktor: Problémamegoldó módszertan válogatott Excel versenyfeladatokon | Ambrus Gabriella: Kognitív aktiválás ábrákkal – német és magyar tankönyvek összehasonlító vizsgálata | Ambrus András: A matematikai problémamegoldási taktikák tanítása |
17:15-17:40 | Biró Csaba: A kvantuminformatika oktatása: módszertani lehetőségek és kihívások a közép- és felsőoktatásban | Bessenyei Dorottya: Tanári iránymutatások a csoportmunka során | Babcsányi-Tóth Gabriella: Az absztrakció útján: reprezentációk az algebrai alapfogalmak és műveletek felfedezésében |
17:40-18:05 | Jakab Enikő: A Pascal előzetes tanulásának hatása a Python programozás elsajátítására és a matematikai gondolkodás fejlődésére | Bihari Gábor: A kommunikáció szerepe matematika órán a diákok érvelési képességeinek tekintetében | Fülöp Zsolt: Az algebra szerepe az általános iskolai oktatásban: módszertani eszköz vagy önálló tanítási cél? |
18:05-18:30 | Cserkó József: Mesterséges Intelligencia Modell által generált programozási feladatok ellenőrzése másik modellel | Ovárdics Andrea: A fizika tanulására vonatkozó attitűdök többdimenziós vizsgálata mérnökhallgatók körében | Zombori Anna: A helyi értékes gondolkodás fejlesztése Problémák és lehetőségek |
Poszter kiállítás (A konferencia teljes ideje alatt látogatható.) |
|||
Hajdu Krisztián: MI és a DigComp 2.2 digitális kompetencia keretrendszer | Végh Attila: Legyen Ön is milliomos! | ||
19:00 | Vacsora és közös játék |
2025. április 5. szombat | ||||
---|---|---|---|---|
9:00-9:50 | Plenáris előadás
Stankov Gordana: A matematikai analízis tanításának egy új megközelítése számítógép-alapú kollaboratív tanulás segítségével és a megközelítés fejlesztése 2012-től 2025-ig Levezető elnök: Kónya Eszter |
|||
9:50-10:05 | SZÜNET | |||
1. szekció Levezető elnök: Stankov Gordana |
2. szekció Levezető elnök: Kovács Zoltán |
3. szekció Levezető elnök: Takács Anna Mária |
||
10:05-10:30 | Vámosiné Varga Adrienn, Burján-Mosoni Boglárka: A játékos feladatok létjogosultsága a mérnöki oktatásban | Gosztonyi Katalin: Problémahálók a diszkrét matematika tanításában | Máder Attila: (Hogyan) Tanítsunk okoseszközökkel | |
10:30-10:55 | Boller Balázs: A korreláció- és regresszió tanításának hatása a tanulók egyenes egyenletével kapcsolatos ismereteire | Stirling Anna, Szeibert Janka: Középiskolás diákok által felvetett problémák vizsgálatára alkalmazható szempontrendszer kifejlesztése | Csernai Zoltán, Hajdu Krisztián, Radics Krisztina: A mesterséges intelligencia szerepe a pedagógiai innovációban | |
10:55-11:20 | Kardos Gergely: Fizikafeladatok hatása a lineáris függvények tanulására | Győry Ákos: Néhány gondolat a középiskolai geometria feladatokban szereplő ábrákról |
Árvai László, Homolya Szilvia: A mesterséges intelligencia használata az egyetemi matematika tanulásban |
|
11:20-11:45 | Osztényiné Krauczi Éva: Grafikon értelmezési képesség vizsgálata egyetemi hallgatók körében | Paulovics Zoltán: Hibás megoldások elemzése a kombinatorikában – matematikatanár szakon | Geszler Evelin: A(ll) I(n) – minden eszközzel a hosszú távú tudásért | |
11:45-12:30 | EBÉD | |||
12:30-16:00 | A Leskowsky Hangszergyűjtemény megtekintése és rövid városnézés | |||
16:00-16:50 |
Plenáris előadás Pap-Szigeti Róbert: A motiváció sokszínűsége és a játék – tapasztalatok matematika- és informatikaórákról Levezető elnök: Osztényi József |
|||
16:50-17:05 | SZÜNET | |||
1. szekció Levezető elnök: Vámosiné Varga Adrienn |
2. szekció Levezető elnök: Ambrus Gabriella |
3. szekció Levezető elnök: Csapodi Csaba |
||
17:05-17:30 | Takács Anna, Takács Anna Mária: Randomizált matematika feladatkészítés Möbiusban | Baranyai Tünde, Debrenti Edith: A Poliuniverzum készlet felfedezése tanító-és óvóképzős hallgatókkal és tanulókkal | Korenova Lilla: 3D modellezés és nyomtatás az egyetemi matematika-tanárképzésben | |
17:30-17:55 | Veress-Bágyi Ibolya: Online tesztek létrehozása a generatív mesterséges intelligencia segítségével | Matos Zoltán: Matematikatörténeti blokkok a középiskolai matematikatanításhoz | Miskei-Várady Ferenc: ChatGPT használat hatásainak felfedezése numerikus módszerek tanításában | |
17:55-18:20 |
Papp Gabriella: E-teszt, mint mérőeszköz a felsőfokú matematikaoktatásban |
Pomuczné Nagy Ildikó: Régi matematika feladatok modernizálva | Buda Virág, Prins Rebecca, Lampé-Muzsnay Anna, Szabó Csaba: Az előhívási hatás digitalizálásának lehetőségei matematika órán | |
18:20-18:45 | Szegő Dóra: Mégis létezik tanárgép? Az adaptív kérdésekben rejlő lehetőségek | Péchy Zoltán: Venn-diagram kutatásaim 33 éve | Kása Emese: Egyetemi szintű matematika oktatása és tanulása | |
19:00 | VACSORA |
2025. április 6. vasárnap | |||
---|---|---|---|
9:00-9:50 | Plenáris előadás
András Szilárd: Kíváncsiságvezérelt matematikai tevékenységek tervezése, kihívások és példák Levezető elnök: Báró Emőke |
||
9:50-10:05 | SZÜNET | ||
1. szekció (in English) Chair: Janka Medova |
2. szekció Levezető elnök: Téglási Ilona |
||
10:05-10:30 | Kitti Páleníková, Valéria Švecová: Mathematical activities within an after-school science club | Szakácsné Györey Bernadett, Gosztonyi Katalin: A diszkrét matematika és más matematikai területek összekapcsolódása a magyar tantervben | |
10:30-10:55 | Zoltán Kovács: Problem posing - personal stories | Szilágyi Szilvia, Takács Anna Mária, Körei Attila, Takács Anna: A DETerminator kártyajáték tervezése és fejlesztése a determinánsok tulajdonságainak tanulására az egyetemi oktatásban | |
10:55-11:20 | Christiyanti Aprinastuti, Kovács Zoltán: Exploring the translation process in mathematical representations with cultural context: performance and affective responses | Eisner Tímea, Orbán Bence: Pénzügyi tudatosság mérése és játékos fejlesztése | |
11:20-11:45 | György Emese: Can hypothesis testing be included in the (higher level) high school graduation exam? An educational experiment | Zámbó Csilla, Szabó Csaba: Tanórai társasjáték a matematikai gondolkodás fejlesztéséért | |
11:45-12:00 | Zárás | ||
12:00 |
Ebéd Hazautazás |