Sauerné Feczkó Ágnes és Prins Rebecca TDK előadás III.

Sauerné Feczkó Ágnes és Prins Rebecca TDK előadás III.
04/22 - 04/25

2025. április 22. - 2025. április 25.

Pécs

04/22 - 04/25

2025. április 22. - 2025. április 25.

Pécs


Kutatásunk fő kérdése az volt, hogy egy személyre szabott játékosítási környezetben hogyan változik a diákok matematikai attitűdje, elkötelezettsége és teljesítménye. Hipotézisünk szerint egy kezdeti tanulási fázis után a diákok matematikai elkötelezettsége és attitűdje növekszik a játékosítás hatására, és ezáltal hosszú távon jobb eredményeket érnek el matematikából, mint hagyományos oktatás keretein belül. Kísérleteinket egy szakközépiskola 9. évfolyamos alaptantervű osztályában és gimnáziumok 10. és 11. osztályában emelt szintű és fakultációs matematika csoportokban futtattuk le. A kísérletben 5 iskola 7 osztálya vett részt: minden évfolyamon voltak játékosított rendszerben tanuló kísérleti, és hagyományos oktatásban részesülő kontroll csoportok. A kísérlet 2 tananyagon keresztül, 12-13 hétig tartott. Eredményeink azt mutatták, hogy 6 hét elteltével az első témazáró eredményeiben még nem volt különbség a csoportok között, azonban a játékosított csoportok a második témazárón már szignifikánsan jobb teljesítményt értek el, mint kontrollcsoportbeli társaik. A tanulók matematikai elkötelezettségét egy neuropszichológiai eredményekre épülő teszt segítségével vizsgáltuk. Munkánk alapul szolgálhat a játékosítási rendszerek konkrétabb megértéséhez, további kutatási irányokat mutat, és a szaktanárokat meggyőzheti a tudományosan megalapozott játékosítás hatékonyságáról.