Buda Virág és Prins Rebecca előadása a MIDK2025 konferencián

2025. április 05.
Kecskemét
2025. április 05. -
Kecskemét
Az előhívási hatás egy bevált módszer a matematika oktatás területén is. Felmerül a kérdés, hogy a javítással eltöltött idő és az abba befektetett munka csökkenthető-e. Ma, a digitális korban, automatikusan adódik a kérdés, hogy lehet-e hatékonyan tesztelni gépi javítással. Kísérletünkben azt vizsgáltuk, hogy egy gép által javítható, feleletválasztós tesztelés hatékonysága hogyan viszonyul a hagyományos, kifejtős tesztelés hatékonyságához. Ezt elsőéves matematikatanár szakos hallgatók között vizsgáltuk. Az évfolyamot véletlenszerűen négy csoportra osztottuk. Közülük kettő otthon tesztelt, míg a másik kettő a gyakorlat utolsó 10 percében. Minden gyakorlati csoportban vegyesen kifejtős és feleletválasztós teszteket kaptak a hallgatók. Előadásunkban a kísérlet eredményeiről számolunk be.