Other publications
Other publications
-
Várady Ferenc, Végh Ágnes, Szabó Csaba, Mészárosné Boruzs Lívia
A gazdaság és matematika egyik találkozása: az elaszticitás - a fogalom értelmezése a hallgatók körében
In: Ország, Adrienn; Baják, Szabolcs (szerk.) I. Csernyák László konferencia közleményei
Budapest, Magyarország : Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) (2023) pp. 71-77. , 7 p.
-
Lőrincz Sándor, Végh Ágnes, Szabó Csaba, Várady Ferenc
Alkalmazzuk a tudományt - egy választható matematika tantárgy sikertörténete
In: Ország, Adrienn; Baják, Szabolcs (szerk.) I. Csernyák László konferencia közleményei
Budapest, Magyarország : Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) (2023) pp. 223-232. , 10 p.
-
Várady Ferenc, Erdélyi Éva, Végh Ágnes, Ittzés András
Az online előadás hatékonyságvizsgálata a Gazdasági matematika tárgy példáján
In: Ország, Adrienn; Baják, Szabolcs (szerk.) I. Csernyák László konferencia közleményei
Budapest, Magyarország : Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) (2023) pp. 258-267. , 10 p.
-
Erdélyi Éva, Lőrincz Sándor, Mészárosné Boruzs Lívia, Ittzés András
Az előhívási hatás megjelenésének lehetősége Gazdasági matematika előadáson
In: Ország, Adrienn; Baják, Szabolcs (szerk.) I. Csernyák László konferencia közleményei
Budapest, Magyarország : Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) (2023) pp. 193-201. , 9 p.
-
Anna Rékasi, Csaba Szabó,
Modification of the geometry curriculum in relation to the curriculum reform in the light of the Van Hiele levels
Theoretische und empirische Analysen zum geometrischen In É. Vásárhelyi & J. Sjuts (Hrsg.) (2021): Denken. Münster: WTM. (S. 273-290).https://doi.org/10.37626/GA9783959872003.0.15
-
Szilágyi, Brigitta
A hosszútávú tudás megszerzésének és a gondolkodás fejlesztésének hatékony eszközei a mérnökoktatásban
In: XV. Mechanikát Oktatók Hazai Rendezvénye Konferenciakiadvány
Budapest, Magyarország : Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (2021) 48 p. pp. 37-41. , 5 p.
-
Rékasi, Anna, Szabó, Csaba
Theoretische und empirische Analysen zum geometrischen Denken.
In É. Vásárhelyi & J. Sjuts (Hrsg.) (2021): Münster: WTM. (S. 273-290).
-
Berezvai Szabolcs; Pálya Zsófia; Hives Áron; Horváth Dániel; Szilágyi Brigitta
Hallgatói tanulási folyamat online monitorozása
In: Tóth, Péter; Benedek, András; Mike, Gabriella; Duchon, Jenő (szerk.) Fejlődés és partnerség a felsőoktatásban határok nélkül - Development and Partnership in HE without Borders
Budapest, Magyarország : BME Gazdaság- És Társadalomtudományi Kar Műszaki Pedagógia Tanszék (2019) pp. 532-541. , 10 p.
-
Bereczky-Zámbó Csilla; Muzsnay Anna; Szeibert Janka; Szabó Csaba
Test-enhanced learning in studying mathematics at secondary school and university
In: Mellony, Graven; Hamsa, Venkat; Anthony, A Essien; Pamela, Vale Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 4). Pretoria, South Africa: PME.
Pretoria, Dél-Afrikai Köztársaság : Minute Man Press (2019) Paper: 4-124
-
Bereczky-Zámbó Csilla; Muzsnay Anna; Szeibert Janka; Szabó Csaba
Testing the test: Rethinking the levels of understanding geometry based on maths student's Van Hiele test results
In: Mellony, Graven; Hamsa, Venkat; Anthony, A Essien; Pamela, Vale Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 4). Pretoria, South Africa: PME.
Pretoria, Dél-Afrikai Köztársaság : Minute Man Press (2019) Paper: 4-10
-
Szabó Csaba; Bereczky-Zámbó Csilla
The danger of picking the wrong dress
In: Ewa, Bergqvist; Magnus, Österholm; Carina, Granberg; Lovisa, Sumpter (szerk.) Proceedings Of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Gothenburg, Svédország : University of Gothenburg (2018) p. 295 , 1 p.
-
Szabó Csaba; Muzsnay Anna
Efficiency of test-enhanced learning in teaching Number Theory
In: Ewa, Bergqvist; Magnus, Österholm; Carina, Granberg; Lovisa, Sumpter (szerk.) Proceedings Of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Gothenburg, Svédország : University of Gothenburg (2018) pp. 296-296. , 1 p.
-
Csányi Petra; Fábián Kata; Szabó Zsanett
Mitől irracionális a gyök 2?
In: Szentgyörgyiné, Szlovák Mária (szerk.) "Használni akartam, nem tündökölni" : a 75 éves Ambrus Andrást köszöntik tanítványai, tisztelői
Budapest, Magyarország : Prentun Kft (2018) 420 p. pp. 121-131. , 11 p.
-
Csaba Szabó; Kata Fábián
Importance of spirality in teaching number theory
In: Csaba, Csíkos; Attila, Rausch; Szitányi, Judit (szerk.) Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol 1 Szeged, Magyarország : International Group for the Psychology of Mathematics Education (2016) 554 p. pp. 155-155. , 1 p.
-
Csaba Szabó; Petra Csányi
The effectiveness of teaching number theory in primary and secondary schools in Hungary
In: Csaba, Csíkos; Attila, Rausch; Szitányi, Judit (szerk.) Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol 1
Szeged, Magyarország : International Group for the Psychology of Mathematics Education (2016) 554 p. pp. 137-137. , 1 p.
-
Csaba Szabó; Zsanett Szabó
Procedure and understanding in number theory
In: Csaba, Csíkos; Attila, Rausch; Szitányi, Judit (szerk.) Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol 1
Szeged, Magyarország : International Group for the Psychology of Mathematics Education (2016) 554 p. pp. 246-246. , 1 p.